Coșul tău

Coşul tău este gol!

PSD2 – noua Directivă europeană privind serviciile de plată

Stimați clienți zooplus,

Dorim să vă informăm în legătură cu modificările importante referitoare la plățile online:

O nouă directivă a UE privind reglementarea serviciilor de plată și a furnizorilor de servicii de plată va intra în vigoare în întreaga Uniune Europeană (UE) și în întreg Spațiul Economic European (SEE) în septembrie 2019.

PSD2, prezentare pe scurt:

PSD2 (prescurtare de la Payment Service Directive) se aplică tuturor metodelor de plată digitale. Cât de exact este reprezentată noua autentificare este responsabilitatea băncii dumneavoastră și nu poate fi influențată de magazinul online utilizat.

Scopul acestei metode este de a proteja consumatorii atunci când utilizează servicii de plată online și de a dovedi că, de exemplu, în spatele plății cu cardul de credit se află chiar proprietarul cardului. Pentru dumneavoastră în calitate de client, plata online este și mai sigură!

Conform directivei, există trei tipuri diferite de autentificare:

  1. Cunoașterea de exemplu a unei parole, răspunsului la o întrebare secretă, unui cod PIN
  2. Posesia de exemplu a unui smartphone, smartwatch, token
  3. Inerență (caracteristici sau comportament), cum ar fi de exemplu amprenta dumneavoastră, recunoașterea facială sau scanarea irisului

Fiecare plată necesită utilizarea a două moduri diferite de verificare a identității.

Pentru a asigura în continuare confortul cumpărăturilor online și pentru ca efortul asociat cu rigoarea crescută a procesului de verificare să fie minim pentru dumneavoastră în calitate de client, s-au convenit câteva excepții și reglementări speciale:

  • Pentru sume mici cu valoare de cumpărare mai mică de 30€ nu este necesară dubla autentificare.
  • Plățile recurente, precum taxa lunară pentru un serviciu online, nu intră în sfera de aplicare a procedurii PSD2.
  • Autorizarea, respectiv listarea comerciantului online ca și comerciant de încredere. Totuși, acest lucru funcționează numai dacă emitentul cardului oferă această opțiune și este de acord cu selectarea comerciantului de către client.

Pentru informații suplimentare despre aceste proceduri și soluțiile pe care le oferă banca dumneavoastră, vă rugăm să vă contactați direct banca.