Intrebări frecvente

Plasare și procesare comenzi

Cum comand și cum mă înregistrez la zooplus?

Găsești un ghid referitor la plasarea unei comenzi noi și la înregistrarea cu un cont de client zooplus la această pagină.

Cum procesați comenzile ?

La zooplus nu prelucrăm fiecare comandă în parte manual. Toate comenzile sunt procesate printr-un sistem automatizat, astfel încât să fie transferate în cel mai scurt timp din magazinul online către baza de date a depozitului nostru din afara României pentru ambalare și expediere.

În centrele noastre logistice sunt procesate zilnic foarte multe comenzi, iar depozitele dispun de un program automatizat prin care se prelucrează acest flux de colete. Nu putem aduce modificări comenzilor care sunt pe punctul să fie introduse în acest flux de prelucrare sau care au fost introduse deja.

Pot modifica sau anula comanda după ce am plasat-o ?

A) Comenzi cu plata la livrare sau achitate online cu cardul bancar

După plasare, comenzile sunt înregistrate în sistemul nostru de procesare (și verificare a plății în cazul celor achitate online prin card) și sunt introduse într-o linie de așteptare, iar ulterior sunt transferate în mod electronic către centrul logistic. Cât timp se află în această etapă de așteptare, comenzile nu pot fi modificate, însă în anumite cazuri, pot fi anulate. De aceea, dacă dorești să anulezi comanda este important să ne suni imediat după plasarea ei. Dacă dorești doar să îi adaugi sau elimini anumite produse, nu vom putea efectua această operațiune, însă putem anula comanda, astfel încât să poți plasa una nouă.

Dacă ne contactezi în scris, este posibil să nu vedem mesajul tău în timp util deoarece putem răspunde la mesaje în ordinea primirii acestora, nu în mod instant (însă răspundem în decurs de 24 de ore de regulă, mai puțin în weekend).

Dacă dorești să modifici adresa de livrare după ce ai plasat comanda, iar metoda de plată selectată este plata ramburs sau plata online cu cardul, vom transmite noua adresă către firma de curierat, iar coletul va fi redirecționat (însă nu mai putem modifica datele comenzii în sistemul zooplus).

Acest lucru poate duce la întârzieri de livrare de 1-2 zile lucrătoare. Din motive logistice, coletele vor fi adesea transportate inițial spre adresa originală a comenzii, iar ulterior vor fi redirecționate către adresa nouă. Aceasta este o procedură standard, dat fiind faptul că un pachet nu poate fi mutat pe o altă rută/într-un camion cu o altă destinație odată ce a intrat în tranzit sau după ce i s-a stabilit un traseu în urma înregistrării sale electronice în sistemul logistic.

B) Comenzi achitate prin transfer bancar

După plasare, comenzile sunt înregistrate în sistemul nostru, însă nu sunt introduse în linia de așteptare pentru transferarea detaliilor lor către depozit (precum în cazul celor cu plata online sau cu plata la livrare). Prin urmare, cât timp cât transferul bancar nu este confirmat în sistemul zooplus (lucru ce poate dura 1-2 zile lucrătoare din momentul în care efectuezi plata), putem aduce modificări comenzilor.

Pentru acest lucru, ne poți contacta în scris, deoarce în mod normal vom avea timpul necesar să te ajutăm cu modificările dorite, inclusiv modificarea adresei de livrare.

Atenție: odată ce comenzile sunt transferate către baza de prelucrare a centrului logistic, nu mai avem posibilitatea să le anulăm sau să aducem orice alt fel de modificări asupra lor.

Există o valoare minimă sau maximă a comenzii ?

Valoarea minimă a comenzii este de 49 lei (fără taxele de transport), iar valoarea maximă per comandă este 9500 lei. zooplus este un magazin destinat persoanelor fizice, pentru uz domestic.

Pot să combin mai multe comenzi?

Combinarea mai multor comenzi după ce acestea au fost plasate nu este posibilă, decât în cazul în care ai optat pentru transfer bancar ca metodă de plată pentru acestea, iar plata nu a fost confirmată încă în sistemul nostru.

Trimiteți o confirmare de expediere?

Da. De îndată ce produsele comandate au părăsit depozitul nostru (din afara țării), vei primi o confirmare de expediere prin e-mail. Totodată, acest e-mail te va informa în legătură cu numărul de colete pe care le vei primi. 

Pot să comand telefonic?

Da, desigur. Te rugăm să ne contactezi la 031-780-12-64 (luni-vineri, 8 -18) pentru a te ajuta.

Produsul pe care îl doresc nu este pe stoc. Îl pot comanda?

Nu, însă te putem notifica în momentul în care va reveni pe stoc. Dă clic pe iconița ”clopoțel” din dreptul prețului articolului dorit, iar ulterior introdu adresa de e-mail pe pagina nou generată. Când articolul dorit revine în magazin, vei fi notificat prin e-mail.

Condiții de livrare

Care este costul și durata de livrare ?

Comenzile sunt expediate din depozitul nostru din afara României de regulă în decurs de 1-2 zile lucrătoare de la primirea lor (cu excepția celor care se achită prin transfer bancar, acestea fiind procesate după confirmarea plății). Transportul durează 2-4 zile lucrătoare de la data comenzii și se realizează dintr-unul dintre centrele noastre logistice din afara României.

Oferim transport gratuit în România pentru comenzi cu o valoare de minimum 199 lei. Pentru comenzile cu o valoare între 99 - 199 lei percepem o taxă de transport de 9,90 lei, iar pentru cele mai mici sau egale cu 99 lei o taxă de transport de 12,90 lei. Greutatea maximă pe care o putem livra per pachet este de 31 kg. Comenzile care cântăresc peste 31 kg sunt expediate în 2 sau mai multe colete (în funcție de greutate). Mai multe informații despre taxele de transport găsești aici.

Cum îmi pot urmări coletul?

În momentul în care comanda este ambalată și expediată din depozitul nostru din afara României, vei primi un e-mail de notificare. Acesta va include și datele necesare pentru a monitoriza statusul pachetului pe pagina firmei de curierat.

Atenție: datele de urmărire se vor actualiza în momentul în care coletul ajunge în România, iar coletul este scanat la depozitul intermediar.

Ce serviciu de curierat folosiți?

Partenerii noștri de livrare pentru România sunt GLS, SAMEDAY (care livrează și la Easybox, dacă această oțiune este aleasă de client), DPD și Cargus

Ce se întâmplă dacă nu sunt acasă când îmi este livrată comanda?

În mod normal vei fi contactat telefonic de către curier înainte de livrare și vei putea stabili mai multe detalii referitoare la livrare împreună cu acesta.

Pot alege o zi anume pentru a-mi fi livrată comanda?

Alegerea unei anumite zile pentru efectuarea livrării nu este posibilă. 

Am primit o comandă incompletă / greșită / deteriorată. Ce pot să fac ?

Dacă ai primit o comandă incompletă, greșită sau deteriorată, te rugăm să ne contactezi în cel mai scurt timp.

Notă: în cazul în care comanda ta este compusă din mai multe colete, este posibil să le primești în zile diferite. Te rugăm să te asiguri că ai primit toate coletele menționate în confirmarea de expediere.

De ce nu am primit factura în colet?

Pentru a proteja mediul înconjurător, trimitem facturile doar în format electronic, prin e-mail.

Totodată, dacă ai un cont zooplus, poți vizualiza toate comenzile și facturile aferente în contul de client, la secțiunea Comenzile mele.

Plată

Cum pot plăti comanda ?

Metodele de plată posibile sunt: plată ramburs (numerar) la livrare, online prin card Visa sau Mastercard, transfer bancar din orice cont bancar din UE și Apple Pay. La finalizarea procesului de comandă vei putea selecta metoda dorită.

În cazul transferului bancar te rugăm să indici numărul comenzii la detaliile plății pentru ca sistemul să asocieze corect și rapid plata aferentă. Pentru un transfer bancar standard în UE se aplică taxele bancare uzuale pentru transferuri domestice. Taxele pentru alte tipuri de transferuri internaționale nu sunt acoperite de zooplus.

În cazul plății în avans, expedierea bunurilor are loc doar după ce plata este înregistrată în contul nostru (aceasta trebuie să fie confirmată în 7 zile de la plasarea comenzii). Acesta este timpul de rezervare a unei comenzi. Dacă plata nu este confirmată în 7 zile, comanda va fi anulată automat. Te rugăm să iei în considerare faptul că poate dura 1-2 zile pentru confirmarea unui transfer bancar. De aceea îți vom trimite un mesaj de reamintire înainte de termenul limită.

În cazul Apple Pay, această metodă de plată este disponibilă pentru dispozitivele iOS în aplicația noastră și în versiunea de mobil a magazinului nostru. Poți selecta această metodă de plată în momentul plasării comenzii. Este accesibilă prin Safari și poți plăti folosind un card de plată asociat. Plătești direct prin intermediul contului tău Apple. Când plasezi comanda, vei fi redirecționat către Apple pentru a autoriza plata aferentă comenzii. De îndată ce primim informațiile despre autorizare, începe procesul de expediere - în funcție de timpii de expediere indicați. În funcție de metoda de plată aleasă în Apple Pay, se va debita suma efectivă facturată, scăzând eventualele reduceri, vouchere etc., imediat după efectuarea expedierii.

Metodele de plată pe care le oferim sunt complet securizate datorită standardelor noastre înalte de securitate. Toate datele tale personale și detaliile cardului bancar sunt protejate prin criptare tehnică și un proces adițional de autorizare (atât la transferarea datelor, cât și la salvarea acestora pe serverele noastre).

Care sunt datele voastre bancare?

Datele noastre bancare sunt:

zooplus SE

UniCredit Bank S.A. (Agenția Grigore Mora)

IBAN: RO50BACX0000000734956001

SWIFT (BIC): BACXROBU

Plata prin card bancar a eșuat. Ce pot face ?

Dacă plata online cu cardul a eșuat, comanda va rămâne totuși rezervată timp de 7 zile lucrătoare. Te rugăm să ne contactezi pentru informații suplimentare.

Retururi și înlocuiri

Cum pot efectua un retur?

Simplu. Contactează-ne și indică-ne numărul comenzii, precum și numele și cantitatea articolului pe care dorești să îl returnezi. Noi vom organiza ulterior ridicarea pachetului de la tine, prin serviciul de curierat GLS. Putem programa o zi pentru acest serviciu, însă nu și ora.

Trebuie să achit costul de transport pentru retur?

Nu, costurile sunt suportate de către zooplus. Dacă ne returnezi un articol fără a ne anunța în prealabil și utilizezi un serviciu special de curierat, nu îți vom putea rambursa taxele pentru transport.

Prin urmare, te rugăm să ne contactezi întotdeauna dacă dorești să efectuezi un retur.

Există o dată limită pentru retururi?

Poți returna articolele în termen de 14 zile de la livrarea acestora, fără a specifica vreun motiv. Pentru acest lucru, este suficient să ne contactezi în acest termen fie telefonic, fie prin formularul de contact și să ne oferi detaliile aferente (numele produsului, cantitatea). 

Când și cum se rambursează suma pentru articolele returnate ?

Vom efectua rambursarea în momentul în care articolele sunt returnate în depozitul nostru. Rambursarea poate fi realizată doar prin metoda de plată selectată inițial la plasarea comenzii, mai puțin în cazul comenzilor achitate ramburs, pentru care vom efectua rambursarea prin transfer bancar (în acest caz vom avea nevoie de codurile IBAN și SWIFT).

Contul de client (my zooplus)

Cum îmi pot crea un cont de client zooplus?

Îți poți crea un cont de client ușor, în timpul plasării unei comenzi la zooplus. Vezi un ghid ajutător aici.

După plasarea produselor dorite în coșul de cumpărături și previzualizarea acestuia, vei putea să te înregistrezi. Contul my zooplus îți oferă access la diverse funcții speciale, precum acumularea de zooPuncte.

Pot plasa comenzi dacă nu mă înregistrez cu un cont de client zooplus?

Da, desigur. După plasarea produselor dorite în coșul de cumpărături și previzualizarea acestuia, urmează pașii generați de sistem, selectează opțiunea ”Client nou/neînregistrat” și debifează căsuța pentru înregistrare.

Astfel vei plasa comanda ca vizitator, fără a te înregistra cu un cont my zooplus.

Mi-am uitat parola. Ce pot să fac?

Ți-ai uitat parola? Nu este nici o problemă, doar dă clic pe resetare parolă. Ți se va solicita să introduci adresa de e-mail asociată contului tău de client. 

Îți vom trimite prin e-mail un link pentru a crea o parolă nouă. Odată ce ai setat parola nouă, poți continua cumpărăturile ca de obicei, conectându-te cu noua parolă.

Cum utilizează zooplus datele mele personale?

zooplus salvează datele necesare pentru procesarea și livrarea comenzilor. Utilizăm cele mai avansate standard tehnologice pentru a asigura securitatea datelor tale. Consultă pagina noastră Confidențialitatea datelor pentru mai multe detalii. 

Ce este ”my zooplus”?

My zooplus este spațiul tău personal care îți oferă diverse avantaje, precum monitorizarea comenzilor, colectarea de zooPuncte, vizualizarea istoricului comenzilor și facturilor, modificarea detaliilor de plată și livrare sau actualizarea datelor personale.

Vouchere și avantaje

Cum utilizez un voucher?

Pentru a utiliza un cupon, dă clic pe textul verde ”Introdu codul de cupon” de pe pagina coșului de cumpărături, apoi copiază codul în câmpul aferent și dă clic pe butonul verde cu semnul”+”. Te rugăm să te asiguri că introduci codul respectând exact ortografia și formatul acestuia (ex: folosirea cratimelor doar dacă există în codul original al cuponului). Doar un singur voucher poate fi utilizat per comandă.

Găsești un ghid ajutător pentru utilizarea cupoanelor aici.

Ce vouchere și reduceri oferiți?

Îți oferim multiple posibilități de economisire la zooplus. Găsești detalii despre ofertele curente aici.

Cum funcționează programul de fidelitate zooplus?

Programul de fidelitate zooplus este mijlocul prin care răsplătim loialitatea clienților noștri. Astfel poți avea un avantaj dublu atunci când achiziționezi produse de pe site-ul zooplus: faci economii cumpărând hrană și accesorii de calitate pentru animalele de companie și totodată poți preschimba punctele obținute (5 lei = 1 zooPunct) în produse! Click aici  pentru mai multe informații.

Atenție: zooPunctele primite la comenzi sunt valabile 1 an și expiră pe bază trimestrială (ex.: zooPunctele primite în aprilie 2020 vor expira în iunie 2021)

Am achitat comanda ramburs, dar nu am primit încă zooPunctele. Ce se întâmplă?

Nu te îngrijora, punctele tale vor fi activate automat odată ce plata este confirmată în sistemul nostru.

Poate dura 1-2 săptămâni de la livrare pentru ca plata de la firma de transport să fie înregistrată la zooplus.

De aceea în cazul comenzilor achitate ramburs, durează mai mult ca punctele să fie activate, însă le vei primi cu siguranță.

Cum pot achiziționa articole din Magazinul de recompense?

Este simplu ! Loghează-te în my zooplus, dă clic pe secțiunea Magazin de recompense și ulterior adaugă produsele dorite în coșul de cumpărături .

Cum funcționează programul Recomandă-ne unui prieten?

Trimite-le prietenilor tăi un link personalizat cu 10% reducere, iar după ce comanda lor este livrată și achitată, tu primești 350 zooPuncte !

Atenție: comanda trebuie plasată prin linkul transmis (dacă părăsești website-ul și ulterior reintri și plasezi comanda, recomandarea nu va mai putea fi înregistrată în sistem, reducerea nu va fi aplicată și zooPunctele recompensă nu vor mai putea fi alocate).

Durează aproximativ 2-3 săptămâni de la data livrării comenzii către prietenii tăi ca recompensa de 350 zooPuncte să fie activată în contul tău de client (astfel încât recomandarea să poată fi verificată și confirmată în sistem și să treacă și cele 14 zile aferente perioadei permise pentru retur).

Suport tehnic

Dacă încerci să plasezi o comandă și primești un mesaj de eroare, te rugăm să faci o captură de ecran și să ne-o trimiți, pentru a putea verifica situația. 

Totodată te rugăm să ne transmiți și ce browser ai folosit, precum și versiunea acestuia. Dacă ai întâmpinat o eroare în aplicația zooplus, te rugăm să ne transmiți sistemul de operare al telefonului (și versiunea acestuia), precum și versiunea aplicației.