Raport de sustenabilitate 2023
Comunicat de la CEO-ul nostru
La zooplus, credem că trebuie să celebrăm dragostea pentru animalele de companie în fiecare zi. Comunitatea noastră de 1.200 de colegi nu numai că își dă toată silința pentru a oferi cea mai bună îngrijire posibilă pentru animalele de companie, ci își ia, de asemenea, angajamentul să protejeze planeta pe care ele o numesc casă și să sprijine oamenii care au grijă de aceste animale. Acesta este motivul pentru care am făcut atât din responsabilitatea socială, cât și din cea de mediu o parte esențială a misiunii noastre. De la aprovizionarea cu produse ecologice sau implementarea unor practici eficiente din punct de vedere energetic, până la a oferi înapoi comunităților în care ne desfășurăm activitatea, credem că singura cale de urmat este să avem grijă de animalele de companie, de oameni și de planetă în același timp.
Cu zooplus Pawprint 2023 dorim să subliniem impactul pe care l-am avut în ultimul an prin acțiunile și realizările noastre de a restitui, de a promova o planetă sănătoasă și de a susține diversitatea. Vrem să arătăm unde am lăsat o amprentă pozitivă, determinând schimbări pentru un viitor mai bun, și unde am lucrat pentru a ne minimiza amprenta lăsată din același motiv.
În calitate de mândru membru al Coaliției pentru Sustenabilitatea Animalelor de Companie din 2021, zooplus se angajează să implementeze practici de afaceri sustenabile, care să minimizeze impactul nostru asupra mediului și comunităților în care ne desfășurăm activitatea. Credem că sustenabilitatea este o componentă esențială a unei strategii de afaceri de succes și suntem mândri să arătăm cum luăm măsuri pentru un viitor mai durabil pentru clienții noștri și animalele de companie pe care aceștia le iubesc.
Geoffroy Lefebvre, CEO

Celebrăm iubirea pentru animăluțe în fiecare zi
La zooplus, pasiunea noastră constă în celebrarea iubirii față de animalele de companie în fiecare zi. În timp ce tu ai grijă de tovarășii tăi dragi, noi suntem aici pentru a ne ocupa de orice nelămuriri sau îndoieli pe care le poți avea: tu doar iubește-ți animalul de companie și lasă restul în seama noastră.
Expertiza noastră vastă, competențele noastre diverse și rețeaua extinsă ne permit să oferim o îngrijire excepțională, asigurându-ne că animalul tău de companie se află întotdeauna pe cele mai bune mâini.

10.9 milioane
Aproape 11 milioane de stăpâni de animale de companie au ales zooplus ca partener de încredere pentru orice lucru esențial pentru îngrijirea necuvântătoarelor. Estimăm că am adus bucurie și fericire pentru peste 7 milioane de pisici, aproape 4 milioane de câini și nenumărate rozătoare, păsări, pești și cai în ultimul an.

30 de țări
Prin intermediul celor 40 de magazine online, răspundem nevoilor animalelor de companie din 30 de țări diferite din Europa. Din Grecia până în Norvegia și din Portugalia până în România - ne asigurăm că cei dragi ție sunt bine îngrijiți.

24 de ani
De la începuturile noastre în 1999, am câștigat peste 2 decenii de experiență atât în domeniul comerțului online, cât și în cel al produselor pentru animale de companie. Aceste cunoștințe vaste ne permit să inovăm continuu și să continuăm să facem animalele de companie fericite în fiecare zi.

16,000 produse
În 2023 ne-am extins semnificativ gama de produse, ajungând la peste 16.000 de articole pentru câini, pisici, rozătoare, păsări, pești și cai. Fie că ești în căutare de hrană, snackuri, jucării, accesorii sau suplimente nutritive, zooplus îți oferă tot ce ai nevoie.

900 de animale de companie
Pe lângă echipa noastră de 1.200 de oameni pasionați de animalele de companie, suntem mândri să numărăm și aproximativ 900 de animale de companie drept membri ai familiei. Este vorba de peste 100 de câini de birou, care aduc zâmbete și râsete la locul nostru de muncă în fiecare zi.
Dăruim înapoi animalelor de companie și oamenilor
Conduși de angajamentul nostru neclintit de a-i ajuta pe cei mai puțin norocoși, am făcut donații semnificative pentru cauze caritabile pe parcursul anului 2023, în valoare totală de peste 1,6 milioane euro.

zooPuncte
Programul nostru de fidelitate (zooPuncte) le permite clienților noștri să aibă un impact direct asupra bunăstării animalelor prin donații către adăposturile de animale. Datorită sprijinului incredibil al clienților noștri, peste 1,2 milioane de euro au fost donate către 125 de adăposturi pentru animale.

zoolove
Brandul nostru, zoolove, se angajează să dea înapoi comunității donând 10% din venituri organizațiilor pentru protecția animalelor. În 2023, am sprijinit peste 50 de adăposturi pentru animale din întreaga Europă, inclusiv organizații specializate, cum ar fi sanctuarele pentru arici și adăposturile comunitare.
Brandul zoolove și sistemul de donații zoolove a fost delistat / oprit, luna august 2024 fiind ultima lună în care s-au efectuat donații.

Evenimente caritabile speciale
Pe lângă faptul că am oferit ajutor special de Ziua Mondială a Animalelor, am acordat, de asemenea, sprijin și organizațiilor de caritate după cutremurele devastatoare din Turcia și Siria. În total, am sprijinit aceste cauze și alte cauze excepționale cu peste 100.000 de euro.

Donații în natură
Pe parcursul anului 2023, am ajutat adăposturile locale de animale prin donații directe de hrană, snackuri, jucării și alte produse esențiale pentru a îmbunătăți viața animalelor aflate în îngrijire. Numai centrul nostru de comenzi din Italia a contribuit cu peste 60 de tone din aceste donații în ultimul an.
Echipele noastre au dat dovadă de o responsabilitate socială viguroasă prin diverse evenimente de voluntariat, donându-și cu generozitate timpul, energia și o cantitate imensă de pasiune.

Sprijin pentru adăposturi
Am dedicat timp și muncă celor 4 adăposturi, ajutând la orice, de la curățarea volierelor, la tăierea copacilor sau la plimbarea câinilor din adăpost. Și, bineînțeles, am oferit compania noastră animalelor de companie de la fața locului, care încă își așteaptă viitoarele case.

Sponsorizarea evenimentelor de caritate
Ne-am exprimat dragostea pentru animale prin susținerea unor evenimente caritabile pentru acestea. Sponsorizările noastre, în special la evenimentul caritabil de la Budapesta, au adus o bucurie imensă tovarășilor noștri cu patru picioare, care au fost încântați de gustările noastre delicioase și de jucăriile interesante.

Alte organizații de caritate
Devotamentul nostru pentru cauzele sociale se extinde dincolo de adăposturile de animale, și anume în proiecte care nu implică, în principal, animale de companie. Anul trecut, am fost voluntari la Centrul de zi Stern pentru persoanele fără adăpost din Viena și am participat la donațiile de sânge ale Crucii Roșii din Madrid.

Curse de caritate și strângeri de fonduri
Echipele noastre au participat la 5 curse caritabile pe parcursul anului 2023, ceea ce înseamnă că 34 de colegi au alergat peste 200 de kilometri pentru o cauză nobilă. Echipa din Cracovia a oferit și mai mult sprijin prin participarea la un concert și o licitație de caritate.
Promovarea unei planete sănătoase
Decarbonizare
Adoptăm o abordare holistică pentru a ne reduce amprenta de carbon prin măsurarea amănunțită a acesteia, prin reducerea emisiilor în cadrul operațiunilor noastre și prin utilizarea creditelor de carbon pentru compensarea emisiilor.

1. Măsurare
Ne măsurăm amprenta de carbon în conformitate cu Protocolul privind gazele cu efect de seră, ceea ce ne oferă o înțelegere clară a punctelor noastre de emisie. Peste 95% din emisii provin din lanțul nostru de aprovizionare, în principal din producția și transportul bunurilor pe care le vindem.¹

2. Reducere
Prin optimizarea rutelor de livrare, am economisit peste 1.200 de tone de CO2. În plus, noul nostru centru de date este cu 70% mai eficient din punct de vedere energetic, iar 8 din 10 locații ale birourilor noastre sunt deja alimentate cu energie 100% regenerabilă, un pas crucial în reducerea emisiilor de carbon.

3. Compensare
Ne-am implicat în inițiative voluntare de evitare și eliminare a emisiilor de dioxid de carbon la nivel mondial pentru a compensa emisiile. Investind în 4 proiecte diferite, am compensat sau am eliminat peste 16.000 de tone de dioxid de carbon în 2023.²
¹ Cel mai recent calcul se bazează pe anul 2022.
² Întregul nostru portofoliu de proiecte este accesibil online.
Circularitate
În e-commerce, circularitatea este cheia practicilor de afaceri durabile. Ne diminuăm amprenta asupra mediului prin reducerea, reutilizarea și reciclarea materialelor, ceea ce ne permite să minimizăm cantitatea de deșeuri și să conservăm, în același timp, resursele limitate.

1. Reducere
Îmbunătățirile inovatoare ale tehnologiei din depozitul nostru ne-au ajutat să reducem considerabil cantitatea de material de ambalare necesară pentru fiecare colet. De exemplu, am redus utilizarea benzii adezive cu 15% și a materialului de umplutură cu peste 20%.

2. Reutilizare
Cu o rată de retur de sub 1%, un număr foarte mic de retururi ajunge în depozitele noastre. Verificăm cu atenție aceste articole și le recondiționăm ori de câte ori este posibil, oferindu-le astfel ocazia de a putea fi utilizate din nou. Din același motiv, anul trecut am avut 375 de laptopuri recondiționate pentru a fi folosite în continuare, în afara zooplus.

3. Reciclare
Astăzi, 95% din cutiile noastre de transport și 100% din materialele de umplutură sunt fabricate din conținut complet reciclat. De asemenea, folosim o nouă bandă adezivă pentru coletele noastre, realizată din sticle PET reciclate în proporție de 85%. Și am introdus ambalaje reciclabile pentru produsele de la mărcile noastre proprii, Wolf of Wilderness și Wild Freedom.
Pledoarie pentru diversitate și incluziune
La zooplus, credem cu tărie că o forță de muncă diversă, formată din indivizi cu medii și perspective diferite, promovează o cultură a creativității și a inovației. De aceea, punem un mare accent pe consolidarea unui mediu divers și incluziv pentru toată lumea.
Diversitate în acțiune

Suntem foarte mândri de faptul că avem un raport echilibrat între femei și bărbați în ceea ce privește forța de muncă, femeile reprezentând 50% dintre angajații noștri. Prezența semnificativă a femeilor în poziții de conducere, cu o pondere globală de 40%, demonstrează angajamentul nostru de a oferi oportunități egale pentru toți.
În plus, prețuim foarte mult diversitatea culturală, forța noastră de muncă de 1.200 de angajați reprezentând 74 de naționalități diferite.
zoofemme pentru egalitatea de gen

Grupul nostru intern de emancipare a femeilor, zoofemme, depune eforturi uriașe pentru a consolida egalitatea de gen dincolo de status quo.
Impulsionat de angajamentul voluntar al fondatoarelor și ambasadoarelor zoofemme, grupul a mers mai departe și în 2023 prin organizarea de evenimente de networking și educaționale pentru femei, prelegeri inspirate susținute de lideri feminini proeminenți și participarea la expoziția de locuri de muncă herCAREER, ajungându-se, în total, la un număr impresionant de 8 evenimente.
Mândri să susținem drepturile comunității LGBTQ (Pride in the zoo)

Rețeaua noastră internă LGBTQ condusă de angajați, Pride in the zoo, militează pentru drepturile LGBTQ. Echipa a organizat diverse evenimente în toate birourile noastre pentru a milita pentru incluziune și a sublinia importanța diversității.
În plus, colaborăm cu organizații LGBTQ, cum ar fi Hosi Wien, și am implementat politici antidiscriminare solide pentru a asigura un mediu de afaceri sigur și primitor.
Trasăm direcția către un viitor sustenabil
Pawprint 2023 arată angajamentul nostru de neclintit față de responsabilitatea socială și de mediu. Cu toate acestea, deși suntem mândri de realizările noastre, știm că întotdeauna putem face mai mult și vă invităm să porniți în această călătorie alături de noi.
Avem ambiții mari pentru anii următori, începând cu continuarea sprijinului nostru pentru organizațiile de protecție a animalelor, piatra de temelie a eticii noastre de sustenabilitate.
Pe lângă dedicarea noastră pentru bunăstarea animalelor, intenționăm să punem un accent și mai mare pe promovarea unui mediu divers și incluziv, în care toată lumea se simte apreciată și respectată. În ceea ce privește responsabilitatea noastră față de mediu, am inițiat evaluarea obiectivelor de reducere a emisiilor de carbon bazate pe date științifice pentru a ne ghida eforturile de decarbonizare. Aceasta va include adoptarea în continuare a energiei regenerabile, o eficiență sporită în domeniul IT și al logisticii și intensificarea practicilor de circularitate legate de ambalajele noastre.
Atât decarbonizarea, cât și circularitatea joacă un rol crucial în extinderea gamei noastre de produse sustenabile, care variază de la nisip pe bază de plante pentru pisici, la alimente și snackuri vegetariene, la jucării fabricate din materiale reciclate.
Suntem încrezători că împreună putem avea un impact pozitiv asupra lumii, în beneficiul animalelor de companie, al oamenilor și al planetei noastre.
